Videolar için görsellere tıklayınız
İnsanlarla iletişim kurmayı seven, farklı kültürlerle etkileşim içinde olmak isteyen, yabancı dil öğrenmeye hevesli, tarihe, kültürel değerlere meraklı ve dinamik bir iş hayatı isteyen kişiler turist rehberi olmak için bölümü seçebilir.
Turizm Rehberliği Bölümü’nün amacı dört yıllık lisans eğitimini tamamlayan her bir öğrencisine turizm, tarih, sanat tarihi, arkeoloji, din, mitoloji, turizm coğrafyası, rehberlik meslek bilgisi, turizm mevzuatı gibi alanlarda ileri düzeyde bilgi ve donanım sağlayarak turizm endüstrisinin ihtiyaç duyduğu nitelikli profesyonel turist rehberleri yetiştirmektir.
Küreselleşen dünyada insanlar farklı ülkelere, kültürlere yönelik meraklarını gidermek, dinlenmek, eğlenmek amaçlarıyla gün geçtikçe daha fazla seyahat etmekte, daha fazla tatile çıkmaktadırlar. Bu seyahatlerde turistlere kılavuzluk edecek, onlara bölge tarihini, kültürünü aktaracak turist rehberlerinin nitelikleri ön plana çıkmaktadır. Donanımlı, dünyanın değişen düzenine, teknolojiye adapte olmuş rehberlerin varlığı ilerleyen yıllarda da önemini koruyan bir meslek olarak karşımıza çıkacaktır.
Turizm rehberliği bölümünden mezun olan öğrenciler Türkiye SeyahatAcenteleri Birliğine (TURSAB) üye olan A, B ve C grubu seyahatacentecilerinde, tur operatörlerinde yerel ve yurtdışına yönelik turlarda rehber olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı kurum vekuruluşlarda çalışılabilir, akademik kariyer düşünen ve başarılı olan öğrencilerakademik kariyer imkânına da sahip olabilirler. Eğitim Bilimleri alanında yükseklisans yapan mezunlar, ortaöğretim kurumlarında meslek dersi öğretmeni olma fırsatına sahip olurlar.
İnsanlarla iletişim kurmayı seven, farklı kültürlerle etkileşim içinde olmak isteyen, yabancı dil öğrenmeye hevesli, tarihe, kültürel değerlere meraklı ve dinamik bir iş hayatı isteyen kişiler turist rehberi olmak için bölümü seçebilir.
İstanbul Gelişim Üniversitesi bünyesinde görev alan, alanlarında deneyimli ve donanımlı kişilerdir. Kaygı ve Motivasyon, Verimli Ders Çalışma Teknikleri, Sınav Sistemi, Meslek Seçimi gibi birçok konuda bilgi almak istiyorsanız “Rehberlik Uzmanını” seçtikten sonra uzmanımız tarafından bilgi almak istediğiniz tarihi ve saat dilimini de girmeniz gerekmektedir.
İstanbul Gelişim Üniversitesi bünyesinde görev alan, alanlarında deneyimli ve donanımlı kişilerdir. Kaygı ve Motivasyon, Verimli Ders Çalışma Teknikleri, Sınav Sistemi, Meslek Seçimi gibi birçok konuda bilgi almak istiyorsanız “Rehberlik Uzmanını” seçtikten sonra uzmanımız tarafından bilgi almak istediğiniz tarihi ve saat dilimini de girmeniz gerekmektedir.
İstanbul Gelişim Üniversitesi bünyesinde görev alan, alanlarında deneyimli ve donanımlı kişilerdir. Kaygı ve Motivasyon, Verimli Ders Çalışma Teknikleri, Sınav Sistemi, Meslek Seçimi gibi birçok konuda bilgi almak istiyorsanız “Rehberlik Uzmanını” seçtikten sonra uzmanımız tarafından bilgi almak istediğiniz tarihi ve saat dilimini de girmeniz gerekmektedir.
İstanbul Gelişim Üniversitesi bünyesinde görev alan, alanlarında deneyimli ve donanımlı kişilerdir. Kaygı ve Motivasyon, Verimli Ders Çalışma Teknikleri, Sınav Sistemi, Meslek Seçimi gibi birçok konuda bilgi almak istiyorsanız “Rehberlik Uzmanını” seçtikten sonra uzmanımız tarafından bilgi almak istediğiniz tarihi ve saat dilimini de girmeniz gerekmektedir.
Almanya’da 2002’de kurulan ve Avrupa Kalite Güvencesi Birliği üyesi olan AQAS, Dünya genelinde 5000’den fazla programın değerlendirmesini yapmış bir kuruluştur. 90’dan fazla Alman üniversitesinin üyesi olduğu eğitim programlarının akreditasyonunu gerçekleştirmiştir. Verdiği akreditasyon, akredite edilen programın Avrupa standartları ve ilkelerine uygun olduğunu belgeliyor
Üniversitemiz ön lisans/lisans programlarına “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” doğrultusunda kontenjan dahilinde yatay geçişle öğrenci kabul etmektedir.
İstanbul Gelişim Üniversitesi öğrencileri bilimsel ve teknolojik gelişmelere açık, her alanda kendine güvenen, çalışacağı sektöre göre ekip çalışmasına, etik değerlere ve problem çözme becerisine sahip eleştirel düşünme yeteneği kazanmış gençlerdir. Aynı zamanda alanında lider olmayı hedefleyen, proaktif davranışları benimsemiş, Gelişimli olmanın ayrıcalıklı dünyasını keşfedip dünyaya alternatif bakış açılarını kazandırmaya çalışan, toplumsal sorumluluk bilinci ile donatılmış, geleceğe ümit, azim ve inançla bakan özgün bireylerdir.