Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünün amacı Türk ve Dünya mutfak sanatlarının tüm inceliklerini en iyi şekilde bilen, sanatsal duyarlılığa sahip, ulusal ve uluslararası alanda rekabet edebilecek düzeyde geleceğin söz sahibi, başarılı ve lider şeflerini, yöneticilerini ve alanında uzman bireyleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü, iletişim araçlarının oldukça çeşitlendiği günümüzde iletişim uygulamalarını bir bütün olarak planlayabilen, stratejik düşünebilen, güvenli iletişim bağları kurabilen ve yönetebilen iletişim uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
İki ayrı disiplinden oluşan lisans programımız, ekonominin baş aktörü olan Bankacılık ve Sigortacılık sektörünün ihtiyacı doğrultusunda eğitim ve öğretim faaliyetlerini sürdürerek, nitelikli iş gücü kaynağını yetiştirmektedir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, kuramsal bilgi ile uygulamayı birleştirebilen, etik değerlere saygılı, sosyal sorumluluk bilinci taşıyan, yeni medya ve güncel teknolojilere hakim profesyoneller yetiştirmeyi amaçlar.
Turizm Rehberliği Bölümü’nün amacı dört yıllık lisans eğitimini tamamlayan her bir öğrencisine turizm, tarih, sanat tarihi, arkeoloji, din, mitoloji, turizm coğrafyası, rehberlik meslek bilgisi, turizm mevzuatı gibi alanlarda bilgi ve donanım sağlamaktadır.
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü, İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi bünyesinde kaliteli, yenilikçi, rekabetçi bir eğitim anlayışıyla farkındalık yaratan profesyoneller yetiştirilmek üzere, eğitimde uluslararasılaşma gerçekleştirme amacıyla kurulmuştur.
Uluslararası standartlarda eğitim verilen İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, İngiliz dilini edebi ve kültürel zenginlikleri ile birlikte bilen, dil becerisi gelişmiş, nitelikli, insan kaynağını yetiştirmek amacıyla kurulmuştur.
Beslenme ve Diyetetik Bölümünün amacı, yaşam boyu birey ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile yaşam kalitesinin artırılmasına yönelik birey ve toplumun yeterli ve dengeli beslenmesini sağlar.
Uluslararasılaşma standartlarına uygun, yenilikçi öğretim anlayışını benimseyen Türk Dili ve Edebiyatı Programı; öğrencilerine Türk dili tarihi, Türk ve dünya edebiyatı, edebiyat sosyolojisi gibi alanlarda yetkinlik kazandırmayı amaçlar.
İletişim Tasarımı Bölümü günümüz teknolojilerini tasarım ile buluşturarak; analitik düşünebilen, belirlenen hedefe uygun ürün ortaya koyabilen, sorumluluk duygusu gelişmiş, ekip çalışmasına uyumlu, dünyayı takip eden bir bölümdür.
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına giren hareket ve fonksiyon bozukluklarını belirleyebilen önleyici ve tedavi edici yaklaşımları uygulayabilmek için gerekli bilgi ve beceri yetkinliğine sahip, etik prensipleri benimseyen bölümdür.
Reklamcılık bölümü olarak eğitim ve öğretimdeki temel amacımız; global ve ulusal alanda 21. yüzyılın ilk çeyreğinde büyük bir devinimle gelişen ve gelişmeye de devam etmekte olan reklam sektörünün iş gücü ihtiyacını karşılayabilmektir.
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü; dört yıllık lisans eğitiminde, yaşam boyu öğrenmenin ilk adımı olarak, iç mekân ve çevresinin tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemelerini, yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir yeni fikirler geliştirebilen, iç mimari ve insan-çevre ilişkisi konularında uzmanlaşmış iç mimarlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
İç Mimarlık bölümü, yaşam boyu öğrenme sürecinin ilk adımı olarak, lisan eğitiminin başlangıç yılından itibaren edindiği mesleki kültürel ve sosyal bilgileri meslek hayatlarına aktararak verimli, özgün, sürdürülebilir, yeni konsept, mobilya ve tasarımlar üretebilecek iç mimarlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır
İstanbul Gelişim Üniversitesi öğrencileri bilimsel ve teknolojik gelişmelere açık, her alanda kendine güvenen, çalışacağı sektöre göre ekip çalışmasına, etik değerlere ve problem çözme becerisine sahip eleştirel düşünme yeteneği kazanmış gençlerdir. Aynı zamanda alanında lider olmayı hedefleyen, proaktif davranışları benimsemiş, Gelişimli olmanın ayrıcalıklı dünyasını keşfedip dünyaya alternatif bakış açılarını kazandırmaya çalışan, toplumsal sorumluluk bilinci ile donatılmış, geleceğe ümit, azim ve inançla bakan özgün bireylerdir.