Programı, seyahat etmeyi seven, tarihe, arkeolojiye, sanat tarihi ve mitolojiye meraklı, farklı kültürlerden gelen insanlarla iyi iletişim kurabilen, yabancı dillere ve kültürlere ilgi duyan, sorumluluk üstlenerek gerektiğinde kontrolü ele alabilen, liderlik vasıflarına sahip, soğukkanlı ve sorunl ...
Turizm sektörünün hizmet kalitesi, doğrudan çalışanların mesleki eğitim düzeyleri ile alakalıdır. Turist rehberleri de ülkelerin büyük ölçüde tanıtım elçileridir. Yerli ve yabancı konuklarla birebir iletişimde bulunan en önemli temsilci olarak stratejik bir önem taşır. Turistler ülkeyi turist rehberlerinin önderliğinde tanır. Bu bağlamda düşünüldüğünde turist rehberleri ülkelerin turizm konusunda büyük ölçüde kaderini belirleyen kişilerdir. Bu sebeple turist rehberliği programının amacı şu şekildedir; ülkemizin hem tabiat hem de kültürel değerlerini benimseyerek yerli ve yabancı turistlere bilgi verecek onları geçirdikleri zamandan keyif aldıracak turist rehberleri yetiştirmektir. Mevlana der ki: “Bir ülkede kılavuz arıyorsanız emin olmanız gereken en önemli şey; sizi gezdirenin en az sizin kadar kendini ve hayatını bilmesidir” der. Bundan yola çıkarak insanlarla iyi iletişim kuran, analitik düşünebilen, ülkemizin değerlerini en iyi şekilde yansıtabilen, güler yüzlü, zamanı keyifli hale getirmeyi bilen turist rehberi adaylarını profesyonel mesleğe kazandırmaktır. Yetiştirilen turist rehberleri adaylarının yabancı turistlerle iletişim kurabilmeleri için en az bir yabancı dil öğrenmelerini ve bu dili aktif olarak kullanabilmelerini sağlamaktır. Programın eğitim ve öğretim süresi iki yıl sürmekte ve bu süre sonunda öğrencilere ön lisans diploması verilmektedir.
Ülkemizde, yaz ve kış turizminin yapılabiliyor olması, Turist Rehberleri için birçok iş fırsatını da beraberinde getirmektedir.
Programdan mezun olan bireyler turist rehberi olarak iş hayatına kazandırılır. İş bulma konusunda yüksek başarısı olan nadir programlardan biridir.
Programı, seyahat etmeyi seven, tarihe, arkeolojiye, sanat tarihi ve mitolojiye meraklı, farklı kültürlerden gelen insanlarla iyi iletişim kurabilen, yabancı dillere ve kültürlere ilgi duyan, sorumluluk üstlenerek gerektiğinde kontrolü ele alabilen, liderlik vasıflarına sahip, soğukkanlı ve sorunlara çözüm odaklı yaklaşabilen kişiler tercih edebilir.
İstanbul Gelişim Üniversitesi bünyesinde görev alan, alanlarında deneyimli ve donanımlı kişilerdir. Kaygı ve Motivasyon, Verimli Ders Çalışma Teknikleri, Sınav Sistemi, Meslek Seçimi gibi birçok konuda bilgi almak istiyorsanız “Rehberlik Uzmanını” seçtikten sonra uzmanımız tarafından bilgi almak istediğiniz tarihi ve saat dilimini de girmeniz gerekmektedir.
İstanbul Gelişim Üniversitesi bünyesinde görev alan, alanlarında deneyimli ve donanımlı kişilerdir. Kaygı ve Motivasyon, Verimli Ders Çalışma Teknikleri, Sınav Sistemi, Meslek Seçimi gibi birçok konuda bilgi almak istiyorsanız “Rehberlik Uzmanını” seçtikten sonra uzmanımız tarafından bilgi almak istediğiniz tarihi ve saat dilimini de girmeniz gerekmektedir.
İstanbul Gelişim Üniversitesi bünyesinde görev alan, alanlarında deneyimli ve donanımlı kişilerdir. Kaygı ve Motivasyon, Verimli Ders Çalışma Teknikleri, Sınav Sistemi, Meslek Seçimi gibi birçok konuda bilgi almak istiyorsanız “Rehberlik Uzmanını” seçtikten sonra uzmanımız tarafından bilgi almak istediğiniz tarihi ve saat dilimini de girmeniz gerekmektedir.
İstanbul Gelişim Üniversitesi bünyesinde görev alan, alanlarında deneyimli ve donanımlı kişilerdir. Kaygı ve Motivasyon, Verimli Ders Çalışma Teknikleri, Sınav Sistemi, Meslek Seçimi gibi birçok konuda bilgi almak istiyorsanız “Rehberlik Uzmanını” seçtikten sonra uzmanımız tarafından bilgi almak istediğiniz tarihi ve saat dilimini de girmeniz gerekmektedir.
YGS-3 taban puanı ile öğrenci alan önlisans programlarına geçiş yapabilme hakları vardır.
Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği, Turizm Rehberliği, Turizm İşletmeciliği.
İstanbul Gelişim Üniversitesi öğrencileri bilimsel ve teknolojik gelişmelere açık, her alanda kendine güvenen, çalışacağı sektöre göre ekip çalışmasına, etik değerlere ve problem çözme becerisine sahip eleştirel düşünme yeteneği kazanmış gençlerdir. Aynı zamanda alanında lider olmayı hedefleyen, proaktif davranışları benimsemiş, Gelişimli olmanın ayrıcalıklı dünyasını keşfedip dünyaya alternatif bakış açılarını kazandırmaya çalışan, toplumsal sorumluluk bilinci ile donatılmış, geleceğe ümit, azim ve inançla bakan özgün bireylerdir.