HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Neden İstanbul Gelişim Üniversitesi ?
  • Kesintisiz ve karşılıksız burs imkanı,
  • Uluslararası standartlarda nitelikli akademik eğitim ile hayata 1-0 önde başlamak,
  • Aileden uzakta ama aile ortamında yaşayabilmek,
  • Öğrenci odaklı eğitim içinde, önemsendiğini hissetmek,
  • Dünyanın en iyi üniversitelerinde bir dönem veya bir yıl yurtdışında okuma imkanı
  • Akademik bilgilerini genişletmek, disiplinler arası çalışabilmek adına ücret siz çift anadal yaparak iki diploma ile mezun olmak,
  • Öğrenci kulüpleri sayesinde ulusal ve uluslararası organizasyonlara imza atmak,
  • Türkiye’nin en çok tercih edilen vakıf üniversiteleri arasında ilk 3’te olmak,
Genel Bilgiler Bölümün Amacı

Kurum ile halk arasındaki iletişimde köprü görevi üstlenen halkla ilişkiler ve tanıtım sektörü ile toplum için etik ve bilimsel yöntemler doğrultusunda mesleki anlamda donanımlı, sorumluluk sahibi, çözüm odaklı, proaktif, global düşünebilen bireyler yetiştirmektir. Dijitalleşmenin hız kazandığı çağımızda halkla ilişkiler ve tanıtım sektörlerinin sürekli gelişip dönüşmekte olduğu göz önüne alınarak piyasanın çağın gerekliliklerini yerine getirebilecek bilgi ve kapasiteye sahip kalifiye eleman ihtiyacını karşılamaktır.

Bölümün Hedefi

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı’nı uluslararası standartlara yükseltmek, ön lisans düzeyinde eğitim-öğretim veren eğitim kurumları arasında tanınabilirliği ve kaliteyi yakalamaktır. Bir diğer hedefimiz ise bilgili, kültürlü, mesleğine hakim, toplumsal değerlerine sahip, profesyoneller olarak piyasaya kazandırılacak bireyler yetiştirmektir.

 

Küreselleşen dünya ile birlikte iş dünyasındaki rekabet artık pazarlama, tanıtım ve iletişim çalışmalarını zorunluluk haline getirmiştir.  Fakat geçmişine bakıldığında yeni disiplinler olarak boy gösteren halkla ilişkiler, tanıtım, reklam, pazarlama iletişimi gibi alanların tanımlarının ve sınırlarının çoğu zaman birbirleri ile karıştırıldığı, tam anlamıyla anlaşılamadığı görülmektedir. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı olarak sektördeki bu karmaşa ve anlaşmazlığın önüne geçebilmek adına mesleki anlamda bilinçli bireyler yetiştirmek, bu bireylerin alanında başarılı profesyoneller olarak iş hayatında, ülkemizin ve dünyanın önde gelen saygın kuruluşlarında yerlerini almasını sağlamak bir diğer hedefimizdir. 

Kariyer Olanakları

Firmaların kurum içi halkla ilişkiler, kurumsal iletişim birimleri ve kurum dışı ajans yapıları içerisinde halkla ilişkiler uygulamaları gerçekleştirilebilecek, her sektörden kurumsal felsefeyi benimsemiş işletmeler.

Çalışma Olanakları

Çeşitli alanlarda faaliyet gösteren bir çok kurumun reklam halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi departmanları ya da reklam ve halkla ilişkiler ajansları.

Yatay Geçiş ile Geçilen Bölümler

Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı, Fotoğrafçılık ve Kameramanlık, Radyo ve Televizyon Programcılığı, Yerel Yönetimler.

Dikey Geçiş ile Geçilen Bölümler

Görsel İletişim Tasarımı, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İletişim Tasarımı, İletişim ve Tasarım, İletişim Sanatları, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler.

Kontenjanlar
2019-2020
YKS-Genel - Normal Öğretim
%50 BURSLU
Kontenjan 6
Puan Türü TYT
Taban Puanı 187.74951
Taban Sırası 1716552
%75 BURSLU
Kontenjan 39
Puan Türü TYT
Taban Puanı 207,10977
Taban Sırası 1467000
%100 BURSLU
Kontenjan 5
Puan Türü TYT
Taban Puanı 271,41361
Taban Sırası 625000